Avenla osti Lahden kokeneinta mainostoimisto-osaamista

Lahtelainen ohjelmistotalo Avenla Group on laajentanut palvelujaan ostamalla Mainostoimisto Sektori Oy:n liiketoiminnan. Vuonna 1989 perustetun Sektorin ydinosaamista ovat vahva sisällöntuotanto ja laajojen markkinointikokonaisuuksien suunnittelu ja toteutus. Kaupan myötä Avenla Groupin palvelukseen siirtyvät Sektorin koko henkilöstö ja palvelutarjonta, jotka yhdistettynä Avenlan huippuluokan ohjelmointiosaamiseen sekä sähköisen liiketoiminnan asiantuntijapalveluihin muodostavat erittäin vahvan ja kilpailukykyisen kokonaisuuden. Avenla Groupin toimipisteet sijaitsevat Lahdessa, Helsingissä ja Tampereella.

Markkinointiviestinnän ja sähköisen liiketoiminnan asiantuntijapalvelut samalta toimijalta

Avenla Groupin pääomistajat Thomas Salokangas ja Timo Viento kertovat, että kaupalla halutaan vastata asiakkaiden kasvavaan tarpeeseen saada samasta paikasta markkinoinnin ja sähköisen liiketoiminnan asiantuntijapalvelut kokonaisvaltaisesti ja useimmiten toisiinsa integroituina.

”Palvelujemme asiakaslähtöisyys ja laadukkuus tarkoittaa käytännössä sitä, että pystymme nyt pureutumaan syvälle asiakkaan liiketoimintaan sekä markkinoinnin että ohjelmoinnin näkökulmasta. Olemme kumppani, joka kehittää asiakkaan liiketoimintaa huomioiden tulevaisuuden mahdollisuudet”, Salokangas kertoo. ”Palvelemme yhtä lailla niin kansainvälisesti toimivia suuryrityksiä eri puolilla maailmaa kuin suomalaisia pk-yrityksiä.”

Mainostoimistouralle heti koulun penkiltä

Pirjo Lassilan ura mainostoimistossa alkoi 45 vuotta sitten, joista viimeiset 28 vuotta hän on toiminut mainostoimistoyrittäjänä työllistäen 7–10 henkilöä. Hän on seurannut markkinoinnin ja mainonnan kehitystä aina telex-, letraset- ja filmiaikakaudesta tämän päivän digitaaliseen toimintaan saakka.

”Oikeastaan olisi nopeampaa luetella ne yritykset, joiden kanssa en ole ollut urani aikana tekemisissä. Olen tyytyväinen, että luotsaamani yritys pystyy tarjoamaan Avenlan tekniikkapainotteiseen osaajajoukkoon sisällön, luovan työn ja markkinointiviestinnän lisäarvon. Viestikapulan siirto on luontevaa, sillä olen jo pidemmän aikaa etsinyt kumppania, jonka kanssa voimme kehittää asiakkaidemme liiketoimintoja digitaalisempaan suuntaan”, toteaa Pirjo Lassila.

Sektori täydentää Avenlan osaamista markkinointiviestinnässä

Avenla Groupin ydinosaamista ovat vaativa liiketoimintojen sähköistäminen, asiakkuudenhallinta- ja toiminnanohjaussovellukset (CRM, ERP), mobiilisovellukset, verkkokaupparatkaisut, tietojärjestelmäintegraatiot, IoT -palvelut sekä hakukonemainonta ja -optimointi. Mainostoimisto Sektorin palveluita ovat markkinoinnin ja viestinnän konseptoinnit, sisältösuunnittelu ja tuotanto eri medioihin sekä 3D-mallinnukset, animaatiot ja videotuotanto.

”Sen lisäksi, että Sektorilla on mittava kokemus, olen tyytyväinen sektorilaisten aitoon ja ammattitaitoiseen työskentelyyn, johon pystytään nyt liittämään mahdollisimman varhaisessa vaiheessa myös asiakkaan teknologia”, kiteyttää Sektorin uusi toimitusjohtaja Timo Viento.

Lisätietoja: www.sektori.net

Avenla Oy, toimitusjohtaja Thomas Salokangas, puh. 0400 834 991
Mainostoimisto Sektori, toimitusjohtaja Timo Viento, puh. 041 536 4127

Avenla Group

  • Konserniin kuuluvat Avenla, Mainostoimisto Sektori, Mainostoimisto Helsinki ja
  • Cloud Center Finland
  • ICT-palveluyritysketju G30:n jäsen
  • Työllistää 32 henkilöä
  • Liikevaihto 2,1 miljoonaa euroa
  • Toimipisteet Lahdessa, Helsingissä ja Tampereella
  • Yhteistyökumppaneina mm. Microsoft, Google, Epi, Elisa, Cisco ja Samsung

Avenla Group